10 lis 2014

Słońce na talerzu czyli zupa z dyni

Zastanawiałam się co ugotować na rodzinny obiad z okazji urodzin naszej Nastolaty 
i koleżanka dała mi przepis na tę cudowną zupę. 
Od dziś jest to 
nasza ulubiona jesienna zupa
Jej smak i aksamitna konsystencja poprawia nastrój, a kolor to po prostu słońce na talerzu. 
W pochmurne, jesienne dni będzie jak znalazł.
Zatem trzeba mieć:

  • 1 kg dyni hokkaido umytej i pozbawionej pestek, nie obranej
  • 1 łyżkę pasty curry zielonej
  • 1 litr wywaru warzywnego ( ja miałam rosół z kurczaka)
  • puszkę mleka kokosowego
  • szczyptę chili
  • pęczek kolendry
Pastę curry rozgrzać, po minucie dolać bulion i dynię pokrojoną w kawałki. 
Gotować ok. 15 min. Dodać chili, posolić 
i zmiksować blenderem. 
Na końcu dodać mleczko kokosowe, dokładnie wymieszać.




Powiem Wam, że kolejny raz jestem zaskoczona tym, jak szybko moja Nastolata dorośleje. 
Wiem truizm. 
To już kolejny rok, kolejne urodziny. Za rok następne i następne... Ech...
mamusia się rozczuliła...
Dosyć tego mazania się! 
Mam fajny, oryginalny pomysł na prezent dla Nastolat.  
Oprócz głównego prezentu moja Natala dostała album ze zdjęciami. Wywołałam różne fajne fotki uwięzione do tej pory na dysku komputera. Wkleiłam je chronologicznie 
i podpisałam. W ten sposób w jednym albumie Natala ma swoje zdjęcia z różnych urodzin, uroczystości, ferii, wakacji, pierwsza kolonia, pierwsze narty, nasz pies jako szczeniak, pasowanie na ucznia, koniec podstawówki itp. 
Płakaliśmy wszyscy nad tym albumem i dotarło do nas ile mamy szczęścia w życiu.
Mocno pozdrawiam i do następnego :)



3 komentarze:

  1. Zupa bardzo apetyczna ... ten kolor powala :-)
    a pomysł na album uważam za świetny
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, że jeszcze tu zaglądasz. Dziękuje i przesyłam buziaki.

      Usuń
  2. O mniam! Moja ulubiona zupka! Jedyne co przebija zupę z dyni jest zupa marchewkowa :P

    OdpowiedzUsuń